Ne hányd nyakon az embertársaidat

Piroska Gyula

2017. 09. 18. 11:11 2017. 09. 18. 11:11
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

A gyerekkoromról fogok mesélni Neked!

Engem katolikus szellemben neveltek!

Tovább »

Egy ember, aki a példaképem lett

Piroska Gyula

2017. 09. 11. 07:27 2017. 09. 11. 07:27
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

A napokban kaptam egy nagyon megható videót Noémi lányomtól. Sir Nicholas Wintonról szól. Akárhányszor megnéztem eddig, mindig megkönnyeztem.

Anglia Schindlerjének is nevezik őt.

Tovább »

Egyszer éreztem halálfélelmet életemben

Piroska Gyula

2017. 09. 04. 22:13 2017. 09. 04. 22:13
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Repülőn ülök éppen!

Három hét tanulás után hazafelé Angliából!

Végre!

Tovább »

Ha nem megy az angol nyelvtanulás

Piroska Gyula

2017. 08. 25. 13:32 2017. 08. 25. 13:32
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Ha az előző heti, Fenyő Miki féle Hétzáró gondolat stílusában akarnám a mai Hétzáró gondolatot kezdeni, akkor most azt kellene írnom, hogy

Tovább »

Fenyő Miki álma megvalósult

Piroska Gyula

2017. 08. 25. 13:20 2017. 08. 25. 13:20
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Imádom a Hungária együttest!

Minden tiszteletem Fenyő Miklósé!

Tovább »

Hallgass Sasára, és ne csalj adót

Piroska Gyula

2017. 08. 16. 07:54 2017. 08. 16. 07:54
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Van Erdélyben egy ügyfelünk, nem messze Marosvásárhelytől, Nyárádszeredán!

Úgy hívják, hogy Szász Sándor. De igazán mindenki csak úgy ismeri, hogy Sasa. Ő mára már nem csak egy ügyfél.

Sokkal több annál!

Tovább »

Legyél zsiráf

Piroska Gyula

2017. 08. 07. 09:12 2017. 08. 07. 09:12
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Tegnap-tegnapelőtt Bázis2 tréninget tartottam!

Ott volt rajta egyik kedves ügyfelünk, Krisztián is.

Nagyon különleges ügyfél!

Tovább »

Goodwill Group

Piroska Gyula

2017. 07. 31. 16:13 2017. 07. 31. 16:13
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

oodwillgroup mako gaborTulajdonosok kontra dolgozók – az örök ellenségek? Avagy hogyan kezeljük ezt az általános céges problémát?

Tulajdonos társammal ketten együtt már több, mint 30 éves szakmai múltunk során egy dolgot nagyon megtapasztaltunk:

Tulajdonosok és dolgozók között mintha törvényszerűen „kötelező” lenne konfliktusnak lenni. Ez alól nagyon kevés kivételt találtunk. Az általunk megismert cégek csak néhány %-ában nem volt jelen ez a probléma.

Hát persze, hiszen látszólag egészen más érdekeik vannak. Egészen más céljai vannak az egyiknek, mint a másiknak. Ott van a „kapitalista, kizsákmányoló”, a befektető tulajdonos és a kizsákmányolt, kihasznált, kiszolgáltatott alkalmazott.

Az egyiket csak a profit érdekli meg az eredmény, a másik meg csak élni akar, de azt se nagyon hagyják neki….

Azért mi szeretnénk egy másik megközelítést is mutatni ebben a témakörben.
Szeretném bebizonyítani, hogy ez a fenti elképzelés nem igaz!!!

    „Csak egyetértéssel lehet nagy tetteket véghezvinni.” Mondta ezt egy Démokritosz nevű görög filozófus. Ez a gondolat nem tegnap hangzott el, hanem vagy 2400 éve, de még ma is igaz. Bármilyen olyan csoport, amely tagjai között konfliktusok, ellenérdekek, nézetkülönbségek feszülnek, önmagát gyengíti.
Elég, ha csak azt a természeti törvényt vizsgáljuk meg, amit a vektorokról tudunk. (Vektor: Olyan irányított szakasz, aminek van nagysága és iránya.) Tanultuk valamikor, hogy ha ezek különböző irányba mutatnak, akkor gyengítik, akár semlegesítik is egymást. Ha egy irányba mutatnak, akkor mennyiségük, mondhatni erejük összeadódik és ténylegesen egymást kezdik erősíteni.
Na! Egy emberekből álló csoport pont így működik! A cégben levő egyéneket képzeljük úgy el, mintha egy-egy vektor lenne mindenki. Van irányuk és van nagyságuk, erejük. Képzeljük el, hogy mit kapunk eredményként, ha „összeengedünk” 30 olyan egyént, akinek a vektora 30 irányba mutat. Nem kell érteni a magas szintű matematikához és fizikához, nem kell bonyolult megoldó képletekben gondolkodni ahhoz, hogy lássuk: a nagy erőfeszítésnek csak nagy nyögés lesz a vége. Ezt okozza az egyetértés hiánya.

Itt ugyanis egy dolog mindenképp hiányzott: hogy valami vagy inkább valaki egy irányba fésülje ezeket a vektorokat, hogy aztán a természeti törvény elvégezhesse a maga munkáját – összeadódhassanak ezek az energiák.

De ennek egyik első és legfontosabb lépése, hogy ki kell ütni azt a hamis elképzelést a fejekből, ami kimondva-kimondatlanul ott van, és két táborra szakítja a cégben az embereket.
Ez a gondolat a következő: Amíg vállalkozások léteznek, addig mindig is létezni fog a tulajdonosi érdek és a munkavállalói érdek között fennálló szakadék. Ez nem igaz! Ennek nem kell így lennie!

Konzultánsi, szervezetfejlesztési tevékenységünkben, a tréningjeink során szinte mindig előjön az a kérés, hogy értessük meg az emberekkel:
A tulajdonos csak akkor lehet sikeres, ha a cég is sikeres.
De hosszútávon a cég csak akkor lehet sikeres, ha az ott dolgozók is sikeresnek, örömtelinek, biztonságot adónak érezhetik a munkahelyüket és értékesnek az ott folytatott tevékenységüket.

Mi, valamint a hozzánk hasonló gondolkodású konzultáns társaink ezért szeretjük és nem unjuk meg sok év óta ezt a tevékenységet. Újra és újra kiállni ismeretlen emberek elé, hogy megmutassunk és megértessünk egy másfajta, de mégis előre vivő, sikeres csapatmunkához segítő gondolkodásmódot.
Azért élvezzük ezt a tevékenységet, mert látjuk az eredményeket: A változásokat az emberek gondolkodásmódjában és ezt követően a változásokat az eredményekben.
Így résztvevői, sőt részben okozói vagyunk ezeknek a változásoknak, szinte kisebbfajta csodáknak.

Ezért is választottuk cégünknek, a Goodwill Group Kft.-nek a következő szlogent:
„SZERVEZETET ÉPÍTÜNK!”

Üdvözlettel:

Makó Gábor
ügyvezető / szervezési szakértő
Goodwill Group Kft.

Hogyan találj megfelelő munkaerőt

Piroska Gyula

2017. 07. 31. 09:19 2017. 07. 31. 09:19
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Bacsó Péter 1969-ben készült „A tanú” című filmjében azt mondja Virág elvtárs: „Én csak azt mondom, Pelikán elvtárs, a nemzetközi helyzet egyre fokozódik.”

Tovább »

Piroska Gyuláról, amit senkinek sem mondhatsz el

Piroska Gyula

2017. 07. 24. 20:53 2017. 07. 24. 20:53
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Eredetileg ennek a Hétzáró gondolatnak azt a címet adtam, hogy „Alacsony lóról nem lehet magas lóról beszélni.” De aztán megváltoztattam kicsit bulvárosabbra így: Titok Piroska Gyuláról, amit senkinek sem mondhatsz el

Tovább »

Téged szeretnek a beosztottaid?

Piroska Gyula

2017. 07. 17. 20:53 2017. 07. 17. 20:53
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

A minap olvastam egy megdöbbentő adatot!

Minden reggel rápillantok a Haszon magazin napindító hírlevelére, amit reggelente megkapok e-mailben „10 dolog, amit ma tudnia kell” címmel. Szeretem, mert gyors és bulvár mentes tájékoztatást ad a napi fontos dolgokról.

Tovább »

Client Maker

Piroska Gyula

2017. 07. 10. 16:24 2017. 07. 10. 16:24
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Client Maker cikk

Vállalkozások a rendszerváltás után

„Változnak az évszakok, jó idők, rossz napok…” Balázs Fecó, Évszakok
A rendszerváltást követő időszakban megalakultak, és felnőttek a mai kis- és középvállalkozások Magyarországon. A ’90-es évek hiánygazdálkodása nagyban segítette az elindulásukat, és még ha viszonylag sok hibával is működtek, és a piaci lehetőségek szinte vákuumként húzták egyre feljebb azokat a vállalkozásokat, ahol a vezetők „nem akadályozták ezt a fejlődést eléggé”, és megengedték maguknak, hogy növekedjenek. :)

Emlékszem, hogy az egyik épületgépészeti berendezések kereskedelmével foglalkozó ügyfelünk mesélte: a rendszerváltást követő néhány évben amikor megérkezett a kamion a telephelyre, nem kellett beszállítani az árut a raktárba, mert még a kamionról eladták az összes árut, mialatt a sofőr elment egyet ebédelni. Ebben az időben nem volt nehéz növekedést elérni.

Ugyanakkor az is elmondható – és ezt a több száz céggel történt tapasztalat mondatja velünk -, hogy azok a vállalkozók, akik felnövekedtek, azok jellemzően jót alkarnak az ügyfeleiknek, és hajlandóak voltak átgondolni a tevékenységüket, és tenni is azért, hogy egyre jobb és jobb szolgáltatást, terméket tudjanak nyújtani a vásárlóiknak.

Bár a társadalom nagy része meg van győződve arról, hogy egy vállalkozó lop-csal-hazudik, a valóság azonban az, hogy a nulláról felnőtt vállalkozások tulajdonos-vezetőit valójában a jó szándék vezérli, és jót akar az ügyfeleinek adni csakúgy, mint a dolgozóinak

Amíg tartott a piaci húzóerő, addig a vállalkozóknak tényleg csak arra kellett ügyelniük, hogy nagyobb akadályt ne gördítsenek a fejlődés útjába, és igyekezzenek legjobb tudásuk szerint valahogy mozgásban tartani a cégeiket.

Később, ahogy fogyott a piaci húzóerő, azaz kezdett a keresleti piacból fordulni kínálati piacba, lelassult a fejlődés, és a konkurens cégek egymásnak feszültek a piacon. Felszínre jöttek a belső hiányosságok, a kevéssé hatékony területek, a megnövekedett létszám miatti zűrzavarok, szervezetlenség. Ez volt a jellemző probléma. Ebben az időszakban a legtöbb segítséget a céges működés megszervezésével tudtunk adni a vállalkozóknak, megrajzolva az üzleti célok elérésének útját, módját, és megteremtve a további hatékony terjeszkedés feltételeit.

Érdekesség, hogy a ’90-es években, és a 2000-es évek elején a vállalkozók leginkább azt szerették volna elérni, hogy fejlődésben tudjanak maradni. A 2008-2009-es válság sebeinek behegedését követően ismét „divatba jött” a szervezés a cégekben, most már viszont jellemzően azzal a céllal, hogy hogyan tud a vállalkozás tulajdonosa kijönni az operatív munkavégzésből, átadni a posztot a következő generációnak (generáció-váltás), és kicsit élvezni az eddig elért eredmények „hozamát”.

A 2008-2009-es válság sokk szerűen érkezett. Teljesen átformálta a vállalkozások életét, a környezetét, és alapvetően új túlélési stratégiát követelt meg minden piaci szereplőtől. A negatív pénzügyi és piacszerzési helyzetek mellett felszínre kerültek az addig lappangó problémák. A hirtelen lecsökkenő bevételek miatt egyből fellobbant a tűz a pénzügyön, csúszni kezdtek a szállítói kifizetések, sőt egyes cégeknél a bérkifizetések is, és egy-egy mély elemzést követően gyakran kiderült, hogy az adott cég működése sok ponton nem eléggé hatékony. Ilyen pont lehetett a termékcsoport, vagy az eladási pont, vagy az egyik-másik értékesítő alacsony hatékonysága. Szintén rohamosan romlottak a behajtási statisztikák, egyre nagyobb kintlévőségekkel kellett együtt élnie a cégeknek.

Ebben az időszakban, és azóta is a kis- és közép vállalkozások tulajdonosai nyitottak és fogékonyak lettek a mély elemzésekre, és az ezen elemzések alapján feltárt hiányosságok azonnali, hatékony kezelésére. Sok vállalkozónak segítettünk ebben az időben, és értük el velük együtt, hogy a válságból megerősödve léptek ki, adott esetben kisebb piac mellett is lényegesen nagyobb profit termelőképességgel.

Ugyanennek az időszaknak volt jellemzője a piaci munka megerősítésére irányuló tevékenység, azaz a marketing és értékesítési munka fejlesztése, a piacszerzési erőfeszítések eredményesebbé tétele is. A vállalkozóknak már nem volt elegendő, hogy „a marketing költségek fele kidobott pénz, csak azt nem tudjuk, hogy melyik fele”. A vállalkozó azonnali eredményt várt el, és jogosan!

A mellébeszélések ideje a 2008-2009-es válsággal lejárt, helyére a valós megoldások időszaka lépett! Valós piaci munka, valós pénzügyi eredmények, a poszton valós munkavégzés, valós statisztikák alapján hozott, reális döntések, stb. Egyre inkább világossá válik a piaci szereplőknek, hogy a belső hatékonyság valódi fejlesztése kulcs a cég jövőjét és a piacon maradását illetően.

A válság kialakította a valós megoldásokra való igényét a vállalkozóknak, ami egyre inkább erősítette, és erősíti azóta is, a Client Maker pozícióját a kis- és középvállalkozások piacán, hiszen a mi munkánk lényege is ez: pontosan meghatározott problémára valós megoldást adni, ami azonnali eredményt hoz a megbízó vállalkozás számára.

Client Maker 

Hogyan loptuk be hétfőn a tejfölt az étteremnek

Piroska Gyula

2017. 07. 10. 12:18 2017. 07. 10. 12:18
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Hétfőn megrázó élményben volt részem!

Székelyudvarhelyen jártam!

Tovább »

A cégedről, a lányaimról és Gárdonyi Gézáról

Piroska Gyula

2017. 07. 03. 21:21 2017. 07. 03. 21:21
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

A héten egy értékes ajándékot kaptam!

Barta Attila barátom adta!

Nagyon köszi Ati!

Tovább »

A Google központjában jártam Dublinban

Piroska Gyula

2017. 06. 26. 09:41 2017. 06. 26. 09:41
Szóljon  hozzá! Szóljon hozzá elsőként!

Írországban, Dublinban vagyok!

Életem párjával, Évivel kijöttünk ide pár napra. Az ok nagyon egyszerű: legkisebbik Dóri lányom kedvese, Toncsi itt dolgozik a Google-nél.

Tovább »

Piroska Gyula Tréning: Budapest, 1139 Lomb utca 31/B. - Telefon: +36-1-231-0639 E-mail: iroda@piroskagyulatrening.hu
Adatvédelmi nyilvántartási száma: 02623-0001