Laci bácsi maga a marketing stratégia

Piroska Gyula

Piroska Gyula

2014. 03. 01. 03:04 2014. 03. 01. 03:04
Szóljon hozzá! Szóljon hozzá! (1 hozzászólás)

marketing stratégia a cégedbenLaci bácsi, a portás, a legfontosabb személy a cégedben, ő teszi ki a marketing stratégia jelentős részét. Még akkor is, ha Béla.

Miért? Mert vele találkoznak először az ügyfeleid. Ő az első benyomás a cégedről.

A multiknál úgy hívnák őt, hogy ő az “input-output manager”. Gizi néni, a takarà ­tónő pedig a “higiéniai menedzser” lenne.

 

   Az irodaházban, ahol az irodáinkat béreljük, van is egy Laci bácsink. Udvarias, kedves segítőkész és rettentően figyelmes. Imádják a kolléganőim. Jó képet mutat az egész irodaházról.

 

Elmesélek néhány saját szorit a marketing stratégia jobb megértéséhez

 

   Költöztünk a családdal, és ilyenkor van egy csomó vásárolnivaló. Sok rossz példával találkoztam, és hál’ Istennek jóval is.

 

A cég, akinél nem fontos a vásárló véleménye

 

   Fényzáró rolókra volt szükségünk Dóri lányom tetőtéri birodalmához. A legfőbb szempont az volt, hogy minél hamarabb megjöjjön az a roló. Dóri talált is egy internetes oldalt, ahol a kereskedő cég három munkanapon belüli szállítást ígért.

   Megrendelte az én nevemben.

   Vártuk, de csak nem jött az értesítés az ígért időben, hogy végre mehetünk érte. Kedves, érdeklődő mailt írtam nekik, hogy mi a helyzet a rolókkal. Visszaírt az egyik kolléganőjük, hogy “Prémium színű termékek esetében a szállítási határidő mindig 11 munkanap!”

   Udvariasan megköszöntem a tájékoztatást. Még egy kicsit össze is zörrentem miatta Dórival, hogy ilyen kellemetlen helyzetbe hozott engem. Mi voltunk a figyelmetlenek, és akkor még mi kérünk számon olyant rajtuk, amit nem is ígértek.

   De Dóri megmutatta a weboldalt. Teljesen egyértelműen az van odaírva, hogy három munkanap a szállítási határidő. Aztán kiderült, hogyha a szöveg melletti kis háromszögecskére kattintok, amiben egy felkiáltójel van, akkor kiugrik egy ablak, ami tájékoztat, hogy mégsem három munkanap.

   Csakhogy a kis képecskéről nem tudni, hogy az egy link. Hiába viszem fölé a kurzort, nem változik át kis mutatóujjas kézzé, hogy lássam, hogy erre kattintani kell. Ráadásul a szöveg körül egy csomó másik kis képecske van a földgömböcskétől a csomagocskán át az órácskáig. Azok aztán meg végképp csak képek és nem linkek.

   Hát erre fogtam magam, és leírtam mindezt egy mailben a hölgynek. Odaírtam, hogy ez a vásárlók megtévesztése, javítsák ki, és örömmel veszek némi jóvátételt is a fentiek miatt.

 

   Erre már maga az üzletág vezető válaszolt. Leírta, hogy eddig senkinek sem volt baja ezzel, de egye fene, majd a jövőbeli fejlesztéseknél figyelembe fogják venni.

   Ember!

   Ez nem tesz jót az üzletnek! Ahelyett, hogy a weboldal azonnali kijavításáról írt volna, vásárlóként még azt is megkaptam, hogy hülye vagyok. Jóvátételről meg aztán végképp szó sem esett. Szuper marketing stratégia, mondhatom.

   Azóta rájöttünk, hogy még egy ilyen fényzáró rolóra van szükségünk. Valami miatt nem innen fogjuk megrendelni a következőt.

 

   Elgondolkodtam azon, hogy ennek a cégnek a tulajdonosa mennyi időt, pénzt és energiát fektetett abba, hogy ez a cég felépüljön és működjön. Aztán, mivel a frontvonalon lévő emberek, akikkel a vásárló találkozik, elszúrják, nem úgy megy a cég, ahogy mehetne.

 

   De szerencsére tudok jó példát is mondani. Jó példa például a KIKA.

 

   Ha bemegy az ember, ráköszönnek az eladók. Ha csak elmegy mellettem egy eladó, vagy a közelébe érek, azonnal rámköszön. Mint egy kis faluban, ahol mindenkinek köszönnek az emberek. Ráadásul a kis piros felsőjére is az van írva minden eladónak, hogy “Üdvözöljük áruházunkban.”

   Odajönnek az emberhez az eladók, segítik, nagyon jó tájékoztatást adnak. Megkérdeztem az egyiktől, és kiderült, hogy teljesen az alapján van a fizetésük, hogy személyesen mennyit adnak el. Ennek van értelme és eredménye.

   Az elmúlt két hétben egy csomó bútort és lakásfelszerelést vettünk, illetve rendeltünk. Most jövök rá, hogy szinte mindent a KIKA-ban. Úgy látszik igaz, hogy “KIKA − Hova máshova?”

   (Ahogy ezt most újraolvastam, olyan, mintha a KIKA fizetett reklámozója lennék, pedig nem. De a pozitív példát igenis reklámozom.)

 

A marketing stratégia legalja

 

   Jártunk olyan bútorboltban is, ahol összesen egy eladó volt. Ahogy beléptünk, tőlünk jobbra ült egy asztalnál, és egy házaspárral tárgyalt. Ránk sem nézett, nemhogy köszönt volna. Körbejártuk a boltot, majd elmentünk. Kifelé ugyanúgy se ránk nézés, se köszönés. Amúgy senki más nem volt a boltban.

   Valahogy ez sem jött be nekem, és valahogy nem vásároltunk ott semmit.

 

Működik, mégis sokaknak furcsa az IKEA rendszere

 

   Őszinte leszek, az IKEA sem jön be nekem. Nem szeretem, hogy nem átlátható. Olyan az elrendezése, hogy azt sem tudom, éppen hol vagyok. Állandóan egy olyan “El vagyok tévedve.” érzésem van tőle. Ráadásul végig kell mennem sok száz méteren, ha el akarok jutni oda, amit én keresek.

   Ezzel együtt zseniális, mert tudom, hogy nagy mértékben nőtt a forgalom, amióta ilyen labirintussal dolgoznak. De nem szeretem. Inkább megyek oda, ahol átlátom a teret, és kiszolgálnak.

 

Az irodaháznak Laci bácsi, étteremnek a pincér a marketing stratégia főszereplője

 

   Az éttermekről oldalakon keresztül tudnék írni, hogy nem megfelelő pincérekkel milyen sokféleképpen tudják elcseszni a dolgokat.

   Mennyi idő, pénz és energia egy éttermet összehozni.

   Megalapítani a céget. Megszerezni az épületet. Berendezni bútorokkal és konyhafelszereléssel. Kicsinosítani. Felkutatni a megfelelő alapanyagokat. Összeállítani az étlapot. Kitalálni az árakat. Megtalálni, felvenni és betanítani a személyzetet. Hirdetni folyamatosan. Kezelni a pénzügyeket, a hatósági ügyeket, a könyvelést, a jogi ügyeket, a munkaügyi dolgokat. Biztosítani a takarítást, a megfelelő információáramlást, a minőségbiztosítást.

   Erre ott van egy kelletlen pincér, és mindez teljesen kárbavész. Aki egyszer ott volt, többet nem jön be, és még az ismerőseit is lebeszéli róla. Ilyenkor mindig sajnálom a tulajdonost. Mennyi áldozat, és mind hiába. Persze nem kell őt sajnálni, mert ezért a kelletlen pincérért is ő a felelős.

 

   Szóval a frontvonalakon dolgozó emberek nagyon fontosak. Lehet, hogy ő “csak” egy portás, “csak” egy recepciós vagy “csak” egy ruhatáros. De ő bizony nem “csak” egy portás, nem “csak” egy recepciós és nem “csak” egy ruhatáros. Ő bizony nagyon fontos munkatársa a cégednek, a marketing stratégia kulcseleme.

 

Nagyon figyelj a céged frontvonalain dolgozó emberekre! Ők adják a képet a cégedről, és rajtuk múlik a bevételed!

Ha tetszett a cikk, lájkold a Facebook oldalunkat további cégvezetési tippekért!


Eddig 1 hozzászólás született.

Én is hozzászólok!

  • Madarász Viktor hozzászólása:

    Egyetértek! Vannak cégek akik képesek milliókat költeni marketingre miközben az sincs megoldva hogy a bejövő emailekre válaszoljanak. Vagy válaszolnak, de 4 nap múlva…

    Persze ha a biznisz meg nem megy, akkor a recesszió még mindig jó bűnbak, ahelyett hogy körbenéznének a saját házuk táján…:)

    2014. 03. 06. - 18:07

Itt tudsz hozzászólni!


Szabályok:

1. Vállald a neved!
2. Ne írj olyat, ami törvényt vagy közerkölcsöt sért.
3. Légy udvarias és kedves!
4. Tegeződj!

Lájkolj Facebookon!

Piroska Gyula Tréning: Budapest, 1139 Lomb utca 31/B. - Telefon: +36-1-231-0639 E-mail: iroda@piroskagyulatrening.hu
Adatvédelmi nyilvántartási száma: 02623-0001